Едно е да искаш, друго е да го направиш. Колкото и да са сериозни, последователни и устремени, лидерите на компании, а и мениджърите от средната линия често се сблъскват с невидими съпротивителни сили, които блокират пътя на реализирането на важен проект. Как да доведете до успешен край дело, което наистина е важно за вас, а и за екипа или предприятието, което управлявате? Известният маркетолог и предприемач Сет Годин, автор на редица бизнес бестселъри споделя в блога си няколко ценни и практични съвета.
1. Избягвайте да реагирате според ситуацията. Обявете, че това е проект, който е достатъчно важен, за да бъде третиран като такъв.
2. Проектът се нуждае от лидер – човек, който поема отговорността, а не такъв, който чака тя да му бъде възложена. Открийте го, определете го, обявете го.
3. Записвайте си всичко – очакванията на хората и техните обещания.
4. Разпространете съобщение, в което потвърждавате, че сте записали всичко – онова, което сте чули, необходимите средства, кога те ще бъдат на разположение или за кога са били обещани.
5. Покажете свършената до момента работа – сметките, процедурите и, преди всичко, работата, която възнамерявате да споделите с аудиторията, преди да я изпратите.
6. Водете си дневник със задачите, които сте отметнали, и начина, по който сте ги изпълнили. Ще ви е нужен за следващия ви проект.
7. Контролът на документацията е от значение. Не променяйте нищо, докато участниците в проекта я преглеждат. В противен случай ще се наложи повторен преглед.
8. Планирайте достатъчно резерви – така е по-евтино, по-бързо и по-удовлетворяващо от самозалъгването. Проектът ви никога няма да се развие по план и може да отнеме повече, отколкото имате на разположение.
9. Открийте критичните точки, най-проблемните аспекти и не отстъпвайте от тях, точно обратното – наблегнете върху тях. Ако това отнеме по-малко време от планираното, целият проект ще бъде завършен по-бързо.
10. Направете си изводи след като финализирате работата. Отделете малко време, за да разберете кои подходи са проработили и кои не, и помогнете на целия екип да бъде по-подготвен за следващия път.
Източник: SethGodin.TypePad.com.