Как се прилага правилото за ефективност 80/20 за добро управление на времето

Как се прилага правилото за ефективност 80/20 за добро управление на времето | Диана image 1

Как се прилага правилото за ефективност 80/20 за добро управление на времето

Ключово умение за собствениците на бизнес е да знаят как да приоритизират дейностите си. Бизнес консултантът Пери Маршал, автор на книгата „Правилото 80/20 в продажбите и маркетинга” дава някои ценни съвети за правилното разпределение на усилията и времето, за да бъдат постигнати максимални резултати. Той набляга на факта, че не е ефективно мениджърите да се занимават с неща, които ще им донесат 10$ на час, а да пренебрегват дейности, които могат да донесат приходи в размер на 1000$ на час. Изпращането на подходящо написан имейл до правилния човек е в пъти по-ценна инвестиция на време отколкото разрешаването на казус свързан с доставката на офис консумативи.

Принципът 80/20, според който 20% от клиентите се равняват на 80% от продажбите, може да бъде приложен във всеки аспект на бизнеса, включително управлението на времето.

Често се случва предприемачите, които отскоро се занимават с бизнес, да искат да свършат колкото се може неща без чужда намеса, за да си докажат, че са независими и могат да се справят с предизвикателствата сами, като тези предизвикателства може да включват неща от изчистването на компютъра от вирус до поправянето на неработеща машина във фабриката/офиса.

Решаването на такъв проблем, който е изглеждал, че ще отнеме само 15-тина минути, понякога се оказва „костелив орех” и може да открадне от времето на предприемача поне два часа. За амбициозните по натура хора, колкото по-заплетена става ситуацията, толкова по-трудно е отказването от желанието да я „надвиеш” сам, защото иначе се чувстват, все едно са се предали. Дори и задачата да отнеме малко време, бързото справяне с нея не оправдава изгубването от фокус на по-важни неща. Ако досега сте смятали, че понятието „добър тайм мениджмънт” означава създаването на списъци с цели и описването в таблица на извършените задачи минута по минута, то имайте предвид, че поддържането на заетост заради самата заетост няма да ви направи богати!

Създайте място за вашите идеи

Създайте място за вашите идеи

Ето пет неща, които може да направите, за да освободите пространство за по-значими дейности:

Наемете си човек, който да готви и да чисти дома ви.

Може да изглежда, че няма общо с ефективността ви по време на работа, но всъщност ви осигурява домашен уют и приятна атмосфера за времето, което прекарвате у дома, а точно тогава имате нужда от добър релакс, за да заредите батериите за следващия ден. Това би имало и много положителен ефект върху отношенията ви с вашата половинка, защото отпадането на досадните домакински задължения ще са голямо облекчение, освен ако не сте открили жена, която е копие на Моника от ситкома „Приятели” и чистенето й е по-скоро хоби, отколкото изнервящ фактор.

Наемете си личен асистент.

Неща като закарване на колата на механик и отсяване на ненужните имейли в служебната ви поща ще ви бъдат спестени като задачи за деня.

Не се чувстайте виновни, когато си почивате.

Най-продуктивните хора са малко мързеливи. Ако успявате да сключвате сделки за хиляди левове след преговори, които са ви отнели няколко часа от деня, не се чувствайте длъжен да стоите в офиса от 9 до 6 часа, просто за да избегнете чувство за вина. Почивката е пространството, което си давате, за да освободите ума си от ненужни неща. Не може да имате силно стратегическо мислене, ако постоянно сте заети с някакви неща от сутрин до вечер.

Използвайте по предназначение най-продуктивната част от деня.

За всеки човек времето, в което концентрацията му е на най-голяма висота е различно. Ърнест Хемингуей се е захващал с писане от ранни зори, защото тогава е усещал най-силно вдъхновение. За Барак Обама се знае, че е нощна птица. Обърнете внимание на това кога се чувствате най-свеж и концентриран и оставяйте по-сложните въпроси за тази част на деня.

Пери Маршал ви предизвиква да приложите неговите съвети и да видите дали няма да получите много по-добри резултати в бизнеса си.