Днес малко се успах и закъснях за работа. Слава богу, шефът не ме видя.
Уф, пак трябва да се разправям с онзи досаден клиент, който идва за пети път да се оплаква! Ами какво да направя като не си е прочел договора…
Ще отида да изпия едно кафенце с Марчето да ми разкаже някоя клюка от снощния купон…
Няма ли най-после да ми купят нов компютър? Как да си върша работата с тази бракма…
Ама откъде накъде ще ме карат да вършат и това, като изобщо не ми влиза в задълженията!? Като искат да поема и тази работа, да ми променят „позицията“ и заплатата…
Я да видя какво става във фейсбук… Ау, колко лайка е събрал статусът ми със снимките от Гърция…
Онзи натегач Пешо пак виси при шефа! Много ясно, че той ще вземе най-тлъстия бонус, а аз… Ама че гадняр! И сигурно му е казал, че онзи ден си тръгнах малко по-рано. Какво можех да направя… той знае ли изобщо какво е да имаш малко дете и да се движиш с градския транспорт!
Кога най-сетне ще си намеря добре платена работа, която наистина да ми харесва!? Писна ми да работя за жълти стотинки! Кой знае кога ще ми вдигнат заплатата… Поне да ми бяха дали служебен телефон…А на всичкото отгоре искат да ходя на някакви курсове, и то в извънработно време… Как ли не!
Айде да става пет часа и да си тръгвам, че ми писна от тези досадни оперативки… шефът пак е кисел… слаби били резултатите… ами слаби са, то в тая криза… какво иска.
А бе, скапана държава!
Познат ли ви е този сценарий? Сигурно. Защото огромен процент от хората по света живеят и работят по този начин. Чувстват се недооценени и презират работното си ежедневие. Милиони бизнеси ежедневно се провалят. И всеки си има оправдание: международното положение; световната икономическа криза; данъците, шефът гадняр; колегата натегач; сутрешните задръствания, конкуренцията… списъкът е дълъг.
Само че причината е една-единствена, казва Лари Уингет в книгата „Неслучайно му викаме бачкане!“ и размахва обвинително пръст: „Вие просто не работите!” Престанете да търсите извинения за провалите си. Вие не работите добре, крадете от работното си време, размотавате се, не учите, не се развивате, не ви пука за клиентите…
Ако вече познавате Лари Уингет от „Не бъди идиот! Не се прецаквай сам!“, знаете, че е безпощаден. И ако искате да научите голата истина за своя провал в работата, независимо дали имате собствен бизнес, или работите от девет до пет, чуйте какво има да ви каже Лари. Защото никой никога няма да ви каже как стоят нещата – напълно вероятно е да сте заобиколени от хленчещи и оплакващи се хора (за съжаление, национален манталитет у нас). Вие сами да си признаете, че проблемът е у вас, е малко вероятно.
А Лари ще ви каже истината. Той винаги казва истината, независимо че е неприятна. И никога не използва клишета и захаросани „безполезни простотии“.
„Причината за всеки бизнес проблем е една-единствена и винаги една и съща: хората не работят!“
Той ще ви направи на пух и прах, ще ви обвини в мързел, немарливост и равнодушие, ще ви убеди, че ежедневно крадете от работодателите си, че не управлявате добре бизнеса си, и после ще ви каже как да излезете от омагьосания кръг на вечните несполуки. Защото „постигането на успех е проста работа“. Няма нищо сложно, нито има някаква велика тайна.
„Да сме наясно: нямате извинение за това, че не се справяте добре. И аз няма да ви го простя. Другите може и да ви го простят, но не и аз, защото положението ми е ясно. Няма да ви прости и никой успял човек. Животът и бизнесът са фундаментално простички. Не лесни, а простички. Има голяма разлика. Успехът никога не идва лесно. Ако идваше лесно, светът щеше да се препълни с успели хора. Успехът идва трудно. Идва след здраво бачкане, концентрация, постигане на пълен професионализъм и системно отлично представяне, дисциплина, учене и още много неща. Тези предпоставки са съвсем близки до ума, не са нещо сложно; те са простички идеи, които изискват само и единствено усилена работа.“
И защо да те слушаме, Лари?
„Защото знам какво говоря. От малък работя какво ли не, стига да ми плащат. Ринал съм тор, подрязвал съм дървета, бях един от първите мъже телефонни оператори в Америка, продавал съм в магазин, бил съм управител и собственик на компания. Бил съм на заплата и съм давал заплати. Изпускал съм сделки, предлагал съм лошо обслужване, държал съм се зле със служителите, мързелувал съм… сещате се. Дори съм фалирал и съм оставал без пукната пара.
Ще ви кажа всичко право в очите, без замазване и без малки сладки притчи. Ще използвам само познати думи, защото съм обикновен човек и говоря точно като всички вас.“
А откъде да знам, че тази книга е за мен?
„Ако получавате заплата, тази книга е за вас. Ако си изкарвате хляба с работа или планирате да го правите занапред, тази книга е за вас. Тази книга е за всички: от момчето, което вчера си е получило дипломата от университета до изпълнителния директор, който върти компанията от петдесет години. Тази книга е за секретарката, за продавача, за отговорника на склада и за портиера. Написах тази книга за всеки, който работи – независимо дали го ръководят, или той сам управлява други хора.“
Известен като „Единственият в света дразнещ лектор“, Лари Уингет наистина ще ви раздразни – толкова, че да се вземете в ръце и да промените нещата. Ще ви разкрие и някои безценни и провокативни идеи, които със сигурност ще ви бъдат от полза. Като например:
„Екипната работа не върши работа“.
„Фирмата не е едно голямо щастливо семейство. Вие просто работите заедно.“
„Не е нужно да обичате работата си (но помага)!“
Ама, Лари, как така? Винаги са ни казвали точно обратното!
„Не съм професор по икономика и нямам докторска степен по бизнес. Аз съм обикновен човек, издигнал се по трудния начин, със здраво бачкане. По пътя нагоре научих доста неща. Общувал съм с много по-умни от мен хора, за да почерпя от техния опит. Прочел съм над три хиляди книги, някои ужасни, а други – безценни, така че доста добре мога да преценя кои съвети помагат и кои – не.“
И какво да правим, Лари?
Четете нататък, драги мои!
Източник: http://www.gnezdoto.net