„Най-убедителните“ хора винаги правят тези 9 неща, когато говорят с другите, казват експерти по психология

Както в бизнеса, така и в личния ви живот ще има моменти, когато трябва да убедите хората да направят това, което искате, или да видят вашата страна на нещата. 

Но е лесно да го направите по грешен начин и вместо да спечелите хората, може да се окаже, че ги отчуждавате.

Като експерти по езикова психология , ние открихме начини да бъдем по-убедителни за другите хора, без да бъдем манипулативни или дразнещи. Въпросът е просто да кажете точните думи по правилния начин в точното време.

Комуникационни тактики от най-убедителните хора

1. Използвайте „ти“ повече от „аз“. 

Това е най-простата и ефективна стратегия. Проучванията показват, че хората реагират добре на думата „ти“.

Когато се обръщате към някого с „ти“, вие персонализирате съобщението си. Давате ясно да се разбере, че говорите директно с тях и вземате предвид техните индивидуални нужди, мисли и интереси. 

Когато уведомите слушателя, че ви е грижа за него, той ще бъде по-отворен да слуша и ще се съгласи с вашите усилия за убеждаване.

2. Използвайте „вие“, когато говорите пред големи групи.

Изкушаващо е да бъдете по-официални, когато се обръщате към група, като например изнасяне на реч или писане на имейл до списък с получатели.

Но изследванията показват, че разхлабването и използването на „вие“ в групови настройки работи във ваша полза, защото изглежда по-небрежно.

Нарича се „общо вие“ и неговите резултати определено не са общи! Това прави това, което казвате, да изглежда по-лично и свързано, което ще ви помогне да спечелите хората.

3. Включете себе си в снимката с „ние“ и „нас“.

„Ние“, „нас“ и „наши“ са общи думи, които показват, че се смятате за част от екипа. Това създава усещане за единство и взаимно сътрудничество. 

Когато се позиционирате като партньор на вашите слушатели или читатели, те ще бъдат по-възприемчиви към това, за което говорите, тъй като работите с тях, а не им проповядвате или им нареждате да направят нещо.

4. Обръщайте се към човека, с когото говорите, по име.

Хората обичат да чуват собствените си имена. Това ги кара да се чувстват така, сякаш наистина ги виждате и че са важни за вас.

Само не прекалявайте! Ако продължавате да използвате името на човека отново и отново, ще звучите неискрено и ще изтриете тези чувства на добра воля, които първоначално сте предизвикали.

5. Повтаряйте се, но не по същия начин.

Повтарянето на основната идея на вашия аргумент и определени ключови фрази може да направи това, което казвате, по-запомнящо се и да създаде усещане за убедителна познатост.

Не искате да звучите като счупена плоча, но искате да повторите идеята или концепцията, която представяте два или три пъти, по съвсем различни начини. Последната част е ключова. 

6. Не излагайте статистика или абстрактни концепции. Направете го лично.

Проучванията са установили, че хората са по-склонни да разбират, запомнят и приемат „лепкави идеи“.

Така че, когато се опитвате да убедите някого да се съгласи с вашето предложение, не го излагайте направо. Използвайте някой конкретен пример, дори себе си, за да обясните защо работи. Историите за хората са по-завладяващи от сухите факти и цифри. 

7. Потребителски „мощни думи“ с намерение.

Силните думи предизвикват силна емоция у слушателите и читателите, понякога без те дори да го знаят. 

Разбира се, конкретните думи, които ще използвате, зависят от това, което се опитвате да убедите някого да направи, но някои примери включват: „доказано“, „лесно“ и „ново“. 

Обичайна практика е да ги използвате в продажбите и рекламата, но те работят и в лични или бизнес ситуации.

8. Задавайте риторични въпроси.

Риторичните въпроси – запитвания, които не се нуждаят от отговор, но могат да имат такъв – карат хората да се замислят.

Резултатът е, че хората обикновено се интересуват повече от това, за което говорите, защото сте ангажирали въображението им. И те са фино насочвани към заключението, което искате да измислят, без да се налага да го удряте.

9. Обяснете вашето искане или идея с клауза „защото“.

След като сте споменали основната си точка, проследете с обяснение защо я повдигате: „Имам нужда да направите това, защото…“ или „Тази нова концепция ще работи за нас, защото… “  

Човешката природа е да реагира добре на рационални обяснения. Така че, когато хората чуят „защото“, те смятат, че сте разумни и споделяте легитимно основание за искането си. Това ги прави по-склонни да се съгласят с него. 

Дори ако обяснението ви „защото“ не е толкова добро, хората вероятно все още ще бъдат отворени към вашето предложение, защото звучи законно.

В същия дух думи и фрази, които указват „разсъждение за причина и следствие“, като „съответно“, „следователно“, „поради“, „по тази причина“, „тъй като“ и „следователно“, също могат да ви помогнат да изработите по-убедителен и ефективен аргумент. 

Кати и Рос Петрас  са брат и сестра съавтори на  „Awkword Moments: A Lively Guide to the 100 Terms Smart People Should Know“, „You’re Saying It Wrong“  и  „That Doesn’t Mean What You Think“ Това означава.”  Те са домакини на всепризнатия NPR подкаст „ You’re Saying It Wrong “ и са били представени в The New York Times, The Washington Post и Harvard Business Review. Следвайте ги в Twitter  @kandrpetras .