18 неща, които умните хора никога не казват, когато спорят с някого

Независимо дали ни харесва или не, те са естествена част от човешкото взаимодействие и ние сме длъжни да се намесваме в тях от време на време.

Това, което определя резултата от тях – дали нашата гледна точка се разбира и дали оставаме в добри отношения с другия човек – е как общуваме.

Ето къде идва интелигентността.

Умните хора осъзнават важността на ефективната комуникация. Те знаят какво да кажат и какво да не кажат, за да имат уважителен и продуктивен обмен.

В тази статия ще разгледаме 18 неща, които умните хора никога не казват в спорове, за да можете да станете „по-умен“ комуникатор.

Ето ни:

1) „Ти си просто глупав/глупава.“

Не е много аргумент, нали?

Да нарека някого глупав ми напомня на малки деца, които се карат на детската площадка, а не на двама зрели възрастни, които се борят.

Умните хора никога не биха нарекли някого глупав в спор, защото използването на обиди е не само неуважително, но и отнема всякакъв шанс за намиране на решение и помиряване.

Когато някой каже на другия човек „Ти си просто глупав“, той се държи като дете, което не може да измисли какво по-добро да каже. Те не искат да оправят нещата, те просто искат да имат пораснал гняв.

2) „Винаги правиш това.“

Не го ли мразиш, когато хората продължават да изтъкват минали грешки в нови аргументи?

Сякаш не е достатъчно лошо, че ви обвиняват в нещо сега, те също повдигат неща, които сте смятали, че сте разрешили.

Това всъщност продължава да се случва с някой мой близък. Влизаме в спор, те излагат своята теза, аз излагам моята, обяснявам, че намеренията ми са неразбрани и се помиряваме.

Но след това… следващия път, когато влезем в спор, те ще кажат „Винаги правиш това“, въпреки че вече сме говорили за това и си мислех, че са разбрали, че не „правя това“.

Като цяло, правенето на обобщения за поведението на някого непременно ще го накара да се защити и да ескалира спора. Ето защо умните хора предпочитат да се фокусират върху конкретни проблеми, вместо да отправят широки обвинения.

Схванах го?

3. „Не ме интересува твоето мнение.“

Когато отхвърлите нечие мнение, не само показвате липса на откритост към различни гледни точки, но на практика им казвате, че не ви е грижа за тях.

Помислете – ако на някой не му пука за вашето мнение, няма смисъл да продължавате разговора или връзката по този въпрос, нали?

Умните хора знаят колко е важно да изслушват другия човек и да вземат предвид какво мисли той.

Дори и да не сте съгласни с тях, най-малкото, което можете да направите, е да уважавате мнението им.

4. „Ти грешиш и аз съм прав.“

Ето още един детски спор.

Ще се изненадате колко възрастни го използват! Те трудно възприемат факта, че не знаят всичко и не винаги са прави.

Когато използвате този аргумент, вие отказвате да приемете възможността да грешите и да откажете здравословния диалог.

Ако искате да сте умни, трябва да сте отворени към възможността да грешите. И това е добре, грешките всъщност са полезни за нас, защото ни помагат да се учим и да растем.

5. „Просто си емоционален.“

Този аргумент обикновено се използва от мъжете, когато се карат с жена.

Те не биха посмели да използват този аргумент с друг мъж, но когато става въпрос за жени, старият стереотип, че винаги сме емоционални и следователно не можем да бъдем рационални, е много жив.

Разбира се, това не е аргумент, използван от умни мъже. Те знаят колко е снизходително да се каже нещо подобно.

И познайте какво – от време на време ви е позволено да бъдете емоционални. Емоциите са валиден аспект на човешкия опит и са длъжни да се появят – особено при спор!

Вместо да бъдат отхвърляни, емоциите трябва да бъдат признати и уважавани.

6. „Твърде съм зает, за да те слушам.“

Добре…

Така че, ако искате да кажете на някого колко маловажни са неговите мисли и чувства, просто ги отхвърлете.

Това е идеалният начин да накараш някого да се почувства дявол и да загубиш приятел.

Ако не искате да правите това, бъдете умни и отделете време да изслушате другия човек. Бъдете съпричастни и желаете да се включите в конструктивен разговор, независимо колко сте заети.

Можеш ли да го направиш?

7. „Ти просто ревнуваш.“

Слушайте: Обвиняването на някого в ревност отхвърля истинските проблеми и подкопава валидността на притесненията на другия човек.

Това със сигурност не е нещо, което умните хора биха казали в спор. Вместо да прибягвате до лични нападки, опитайте се да адресирате проблема.

8. „Просто си чувствителен.“

Умните хора никога не обезсилват нечии чувства, като ги етикетират като „прекалено чувствителни“.

Независимо дали човекът, с когото се карате, е близък приятел, член на семейството, колега или познат, важно е да признаете емоциите му.

Повярвайте ми, това ще ви помогне да разберете по-добре гледните точки на другия и ще увеличи шансовете за положителен резултат.

10. „Ти просто прекаляваш.“

Истината е, че да, понякога хората реагират прекалено много. Затова на умния човек му остава да деескалира ситуацията.

Да кажеш на някой, който прекалява, че прекалява е като да наливаш масло в огън.

Ако искате да успокоите другия човек, за да можете да водите нормален разговор, опитайте се да подходите към него с емпатия и разбиране.

Опитайте се да разберете защо са реагирали така.

11. „Ти просто се опитваш да започнем да се караме“

Може би са, а може би не са.

Но обвиняването на някого в умишлено започване на караница подкопава възможността за разрешаване на основните проблеми.

Ако искате да сте умни в това, приемете добри намерения и потърсете конструктивно решение .

12. „Няма нужда да ти се обяснявам.“

Ето какво: отказът да дадеш обяснение или да оправдаеш действията си е доста арогантно.

Когато откажете да обясните, вие всъщност казвате на другия човек, че мислите, че сте по-добър от него и на практика изключвате всяка възможност за диалог.

Умните хора знаят колко е важно да се отнасяте към другия човек като към равен и че обяснението на мотивите ви насърчава разбирането и помага за преодоляване на пропуските в комуникацията.

13. „Ти просто търсиш внимание.“

Обвиняването на някого, че търси внимание, се отклонява от истинските обсъждани проблеми. Вместо това се опитайте да разберете техните основни мотиви и да се обърнете към основните притеснения.

14. „Никога не ме разбираш.“

Казването на това е отбранително поведение и може да доведе до прекъсване на комуникацията.

Въпреки че може да е вярно, че другият човек не ви разбира, обвиняването му и използването на думи като „никога“ няма да помогнат на ситуацията.

Опитайте се да измислите начин да изразите мнението си и да ги накарате да ви разберат, използвайте нова стратегия.

И вместо да кажете „Никога не ме разбирате“, кажете нещо като „За мен е много важно да се опитате да разберете откъде идвам“ и след като привлечете вниманието им, бъдете много ясни в изразяването си.

15. „Ти просто си драматичен.“

Това е друг начин да отхвърлите някого и да намалите неговите преживявания и емоции.

Очевидно това не е нещо, което умните хора казват в спорове.

Вместо това те се опитват да подхождат към разговора с емпатия и да утвърждават чувствата на другия човек , дори ако не ги разбират напълно или не са съгласни.

16. „Ти си точно като [отрицателно сравнение].“

Най-бързият начин да ме ядосаш е да ме сравниш с ужасната ми леля. Направете това и спорът ще се превърне в пълна война.

Ако искате да останете на темата, да накарате другия да ви изслуша и да разреши конфликта ви, никога не трябва да правите негативни сравнениям за да унизите или омаловажите някого. Ако искате да останете на темата, да накарате другия да ви изслуша и да разреши конфликта ви, никога не трябва да правите негативни сравнения.

Просто се опитайте да адресирате конкретния обсъждан проблем, не прибягвайте до лични нападки. Добре?

17. „Приключих с този разговор.“

Умните хора не се отказват от спорове, колкото и трудни да са.

Това е така, защото внезапното изоставяне на разговор възпрепятства разрешаването и оставя продължително напрежение.

В крайна сметка ще трябва да разрешите нещата, така че вместо да протакате това, опитайте се да бъдете търпеливи и да намерите общ език. Запазете спокойствие и работете за взаимно задоволително заключение.

18. „Безсмислено е да обсъждаме това с вас.“

Просто помислете как бихте се почувствали, ако някой ви каже това.

Глупав? Маловажен? Ядосан?

Истината е, че никога не е добра идея да отписвате мненията на другия като безполезни – не и ако искате да продължите да поддържате каквато и да е продуктивна връзка с него.

Бъдете умни и подхождайте към дискусиите с отворен ум . Бъдете готови да участвате в смислен обмен, никога не се знае, другият може просто да ви изненада.

В обобщение:

Умните хора никога не прибягват до лични нападки, пренебрежителни изявления или затворено мислене в споровете.

Избягват обидите, обобщенията и обвиненията. Вместо това те се фокусират върху разглежданите проблеми.

Те знаят колко е важно да бъдете уважителни, съпричастни и активни слушатели.

Сега, след като знаете какви словесни противопехотни мини да избягвате, се надяваме, че ще се опитате да бъдете по-умни във всички бъдещи спорове.