Целта е онова, което ни кара да продължим напред в нашето пътуване през живота, Джордж. Когато караме с цел, не се уморяваме, не се отегчаваме и моторите ни не угасват. Зная, че вероятно си концентриран върху лансирането на продукта, но трябва да се запиташ какво ще те зарежда с енергия след тази кампания. Всяка работа на планетата, дори и тази на професионалния спортист или на филмовата звезда, може да стане скучна и безинтересна. Целта я поддържа свежа. Нека ти дам пример:
Има една история за това как президентът Линдън Джонсън посетил НАСА. Докато обхождал залите, срещнал един портиер, който чистел с бърсалка в ръка също като зайчето на „Дюрасел“.
Президентът се приближил и му казал, че харесва усърдието, с което изпълнява задълженията си на портиер, а той отвърнал: „Сър, аз не съм просто портиер, аз помогнах за стъпването на човек на Луната“.
Виждаш ли, Джордж, макар да е чистел подове, той е имал по-голяма цел и визия за живота си. Това го е поддържало и му e помогнало да бъде забелязан на работното си място. Аз съм шофьор на автобус. Но виждам своята цел като нещо много по-голямо от това. Аз съм посланик на енергията и треньор. Помагам на хората да трансформират своята енергия и да променят живота си. Със сигурност карането на автобус е скучно, рано или късно всяка работа става скучна. Ho съзнанието, че съм помогнала на някого, и любопитството до чий живот ще се докосна днес ме карат да продължавам да я върша и енергията блика. Ето защо моите пътници остават в автобуса ми: защото го карам с цел.
Когато се стремиш към нея, откриваш тръпка в баналното, страст в делника и необикновени неща в обикновеното. В компаниите вече няма дух, защото няма дух в служителите. Създаде се култура и система, която убива енергията и мотивацията на хората. И, както казва Джак, после се чудят защо имат проблеми с продуктивността, с негативните емоции в колективите, с морала. Недей да бъдеш един от онези лидери, които се вдъхновяват единствено, когато има голям проект, краен срок или работа, изложена на риск! Краткотрайната цел не води до мащабен резултат. Открий по-голяма цел от продуктовата кампания и нека тя зарежда теб и екипа ти всеки ден!
“Автобус Енергия”, Джон Гордън, jongordon.com
Издателство: Skyprint, skyprintbooks.com
Източник: http://mostzaknigi.com