Как да направим страхотна кариера

Как да направим страхотна кариера | Диана image 1

Ако можете да запомните G2C2, значи можете да запомните и 4-те елемента, които могат да издигнат кариерата ви от „много добра“ до „велика“.

Моята теория за живота е следната: всички знаем как е правилно да постъпваме, но под натиска на ежедневието забравяме. Например, когато е 8:45 сутринта и изникне маловажен спешен случай, започвате да забравяте кое е истински важно.

Затова търся прости инструменти, които да ми напомнят. Любимият ми, G2C2, е съставен от следните елементи:

Растеж (Growth): Най-добрият начин да увеличите шансовете си за професионален успех и лично удовлетворение е като не спирате да израствате. Колкото повече умения и познания придобивате, толкова повече възможности създавате за себе си.

За да си представите това, когато разширите синия кръг (нещата, в които сте добри), разширявате и червената зона, в която се събира всичко – обичате работата си, помагате на другите, използвате уменията си и ви плащат добре за работата, която вършите.

Упоритост (Grit): Можете ли да останете фокусирани върху една цел в продължение на 5 години? Това е упоритост. Без нея не можете да постигнете нищо велико. За щастие, с усилия можете да развиете способността си да демонстрирате упоритост.

Ако ви липсва такава (съжалявам), превърнете в основен приоритет следното (то няма да ви спаси, но е жизненоважно):

Състрадание (Compassion): Да, вашите цели са важни. Да, трябва да отстоявате себе си. Но трябва да защитавате и околните.

Състраданието няма да ви направи по-добри търговци, няма да ви направи по-добри в обслужването на клиенти, нито ще ви помогне да поддържате удовлетворяващи и стабилни взаимоотношения с другите.

Истината е, че можете да се успешни и без състрадание. Не съм сигурен обаче дали можете да ще щастливи.

Яснота (Clarity): Тя разграничава хората с добри намерения от успешните хора.

Яснотата означава да уцелите правилния баланс между аудиторията си, посланието, което искате да й предадете, и средството, чрез което споделяте тази информация. Съберете ги заедно и резултатът е яснота.

Ако например се опитате да използвате електронна таблица (средство), за да убедите шефа си, който е любител на анекдотите (публиката), да ви позволи да управлявате по-голям екип (посланието)… ще се провалите. Той не иска объркваща купчина числа – той иска убедителна история.

Растеж (Growth), упоритост (Grit), състрадание (Compassion) и яснота (Clarity) =G2C2.

Ако статията ми ви харесва, но утре сте забравили посланието ми, значи съм се провалил.

G2C2 е нещо, което никога не бива да забравяте!

Брус Касаноф, биографичен писател и бизнес коуч, за LinkedIn.com / Manager.BG